داغ‌ترین چشمه جهان در استان اردبیل قرار دارد
 
فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

داغ‌ترین چشمه جهان در استان اردبیل قرار دارد
 
چشمه آبگرم معدنی قینرجه با دمای ‪۸۶درجه سانتیگراد بعنوان داغ‌ترین چشمه آبمعدنی جهان در دامنه‌های ییلاقی كوه سبلان در شهرستان مشگین‌شهر واقع است.
این آب گرم كه در ردیف آبهای كلرایدی جهان قرار دارد در فاصله ‪ ۱۲كیلومتریجنوب مشگین‌شهر و در منطقه بكری واقع شده كه خروجی آب گرم آن ‪ ۹لیتر در ثانیهبرآورد می‌شود.
تفاوت دمای آب این چشمه با آب خنك رودخانه مجاور آن در فصل زمستان و خلق مناظرزیبایی از یخ ، برف و بخار انسان را درباره رازهای خلقت و قدرت خالق هستی انگشت بهدهان می‌كند.
فرماندار مشگین شهر درباره اقدامات انجام یافته درباره این آب گرم گفت: درسال‌های اخیر با سرمایه‌گذاری، اجرای طرح‌های گردشگری و نیز احداث مجتمع آبدرمانیقینرجه استفاده از این چشمه از حالت سنتی خارج و به صورت مدرن انجام می‌شود.
علی حیدری افزود: مجتمع آب‌درمانی قینرجه مشگین‌شهر موفق به ‌اخذ گواهینامه ایزو۹۰۰۲كیفیت مدیریت شده است.
وی گفت:در جریان سفر دوم رییس جمهوری و هیأت دولت به استان اردبیل رونق بخشگردشگری این منطقه نیز تسریع شده است.
وی افزود:به استناد آیین نامه‌ها و مصوبات سفر دولت ‪ ۲۶منطقه در استان اردبیلبه عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد كه منطقه گردشگری قوتورسویی ، منطقه گردشگریقینرجه ، منطقه گردشگری ایلاندو و منطقه گردشگری شیروان دره‌سی در شهرستان مشگینشهر از جمله آنها است و طرح مطالعاتی و ایجاد زیرساخت‌های این مناطق سال آیندهعملیاتی خواهد شد.
شهرستان مشگین شهر با داشتن بیش از ‪ ۲۰دهنه چشمه آب معدنی جایگاه ویژه‌ای ازحیث گردشگری در استان اردبیل دارد.
همه ساله در فصول تابستان و زمستان گردشگران زیادی از مناطق مختلف كشور و جهانبرای استفاده از زیبایی‌های بی‌بدیل این منطقه و شنا در آبگرم‌های آن به مشگین شهرسفر می‌كنند.
شهرستان مشگین شهر باحدود ‪ ۱۶۰هزارنفر جمعیت در شمال غرب اردبیل دارای آثارتاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، كاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمانفخرآباد ، كهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آبهای گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 338
بازدید کل : 1436504
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1